Last Updated on: 14th juli 2022, 11:20 am
Een trouwe klant zijn. Dat klinkt ontzettend positief, als iets waar bedrijven heel erg blij mee moeten zijn. Dat zijn ze ook. Een klant die lange tijd blijft, daar haal je lange tijd zonder veel moeite inkomsten uit. Heerlijk dus! Alleen vergeten veel bedrijven trouwe klanten nog wel eens te belonen. Ze zijn zo druk bezig met het steeds maar binnenhalen van nieuwe klanten, ook belangrijk, dat ze de klanten die ze al jarenlang hebben een beetje vergeten. Zit je dan, met je goede gedrag. Het is daarom helemaal niet zo gek om een wat minder trouwe klant te zijn, en eens wat vaker te checken of overstappen je wellicht iets op kan leveren.
Je loopt voordeeltjes voor nieuwe klanten mis
Het is je misschien wel eens opgevallen: bedrijven bieden nieuwe klanten vaak mooie voordeeltjes aan. De eerste zes maanden een flinke korting, of allerlei extra services als zij besluiten klant te worden. Als trouwe klant zie je dat met lede ogen aan, want dit soort dingen worden jou meestal niet in de schoot geworpen. In het geval van aanbieders van tv of internet kun je soms geluk hebben, als je er zelf wat moeite in wilt steken. Als je als trouwe klant met hen contact opneemt en vraagt of er voor jou ook niet eens een keer wat extra mogelijk is, blijkt dat soms het geval te zijn. Een zekerheidje is het echter allerminst.
Daarom is het helemaal zo gek nog niet om een beetje om je heen te blijven kijken, ook al ben je ergens tevreden klant. Zie je dat een concurrent een voor jou aantrekkelijke aanbieding heeft voor nieuwe klanten, en staat dit bedrijf goed bekend? Dan kan het echt de moeite waard zijn om over te stappen. Doe je dit regelmatig, dan kun je als het ware van voordeeltje naar voordeeltje hoppen. Let, als je dit van plan bent, wel even op hoe lang je aan een nieuw contract vastzit. Zeker als de normale maandprijs die je nadat je voordeel is afgelopen gaat betalen erg hoog is, kun je op de langere termijn alsnog duurder uit zijn.
Grote kans dat het ergens anders goedkoper of beter kan
Een andere reden om niet altijd maar de trouwe klant te zijn, is dat het niet zelden ergens anders beter of goedkoper kan. Ga je jouw internet vergelijken met dat van een concurrent, dan kan het zomaar zo zijn dat je elders veel meer snelheid voor dezelfde prijs krijgt. Of een lagere prijs betaalt voor dezelfde snelheid. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je daar geen gebruik van maakt!
De voor jou beste internet provider is degene die je per maand het minst kost, maar ondertussen precies levert wat je wilt. Dat kan per persoon verschillen, maar ook per maand of jaar. Wat nu de beste keuze is, kan volgende maand of volgend jaar juist een dure optie zijn. Vergelijk de aanbieders dus regelmatig, dan weet je zeker dat je goed zit.