Last Updated on: 12th juli 2024, 01:50 pm
Wist je dat we maar liefst 95% van al onze keuzes onbewust maken? Ziet iemand bijvoorbeeld een leuk jurkje op Instagram, dan kan ze het al kopen voordat ze daar bewust over nadenkt. Dit triggert een gevoel van beloning. Heb je een winkel, webshop of bedrijf? Dan is het dus enorm belangrijk om online goed vindbaar te zijn.
Wil je razendsnel je online zichtbaarheid vergroten? Dan is SEA een uitstekende manier om dat doel te bereiken. Maar wat houdt SEA precies in en hoe kun je het zo inzetten dat je de beste resultaten behaalt? In dit artikel lees je er alles over!
Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Het is een belangrijk onderdeel van elke marketingstrategie en wordt ingezet om snel nieuwe bezoekers en klanten naar je website te trekken. Bij SEA adverteer je binnen zoekmachines zoals Google via Google Ads. Bijvoorbeeld door middel van een Discovery Ads campagne. Adverteren maakt gebruik van de zeven principes van Cialdini:
- Wederkerigheid
- Commitment en consistentie
- Sociale bewijskracht
- Sympathie
- Autoriteit
- Schaarste
- Eenheid
De voordelen van SEA
SEA biedt een aantal belangrijke voordelen:
- Controle over kosten: je hebt volledige controle over je budget en kunt campagnes bijsturen wanneer nodig;
- Prestatiegebaseerde kosten: je betaalt op basis van het aantal klikken of vertoningen van je advertentie;
- Gerichte doelgroepbereik: door in te spelen op de juiste zoekwoorden, bereik je specifiek de mensen die interesse hebben in jouw product of dienst;
- Snelle resultaten: je ziet snel effect van je inspanningen.
Hoe pas je SEA succesvol toe?
SEA werkt het beste als onderdeel van een bredere marketingstrategie, waarin ook gebruik wordt gemaakt van neuromarketing. Schakel niet alleen een SEA- of SEO-bureau in, maar kies voor een online-marketingbureau zoals Semwerkt, die zich specialiseert in alles wat te maken heeft met online marketing. Dit zorgt voor een optimale synergie en kan je omzet aanzienlijk verhogen………….